Мета та завдання навчальної дисципліни
Основною метою викладання дисципліни «Меліоративна та будівельна техніка» є формування у майбутніх фахівців знань про сучасні будівельну та меліоративну техніку, її основні види та конструктивні особливості а також розвиток вміння з підбору відповідної техніки з урахуванням особливостей об’єкта будівництва та умов експлуатації.
Основними завданнями, що мають бути вирішені в процесі викладання дисципліни, є:
- сформувати уявлення про основні компоненти навчальної дисципліни “Меліоративна та будівельна техніка”;
- сформувати структуровані знання про сучасну будівельну та меліоративну техніку, обладнання та механізований інструмент, їх конструктивні та технологічні особливості;
- сформувати навички раціонального підбору технічних засобів (будівельної або меліоративної техніки) для виконання відповідних видів будівельних робіт з урахуванням виду робіт та умов експлуатації.
Після вивчення даної навчальної дисципліни здобувачі повинні:
знати:
- класифікацію, будову і правила ефективної експлуатації основних типів сучасної будівельної та меліоративної техніки;
- особливості роботи та основні типи вузлів та агрегатів будівельної техніки;
- основи підбору техніки для механізації будівельних робіт; основні напрямки розвитку будівельної техніки.
вміти:
- аналізувати вихідні дані та розраховувати продуктивності основних видів будівельної та меліоративної техніки;
- виконувати вибір оптимальних варіантів техніки при механізації будівельних процесів.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні володіти фаховими
компетентностями:
ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини й громадянина України.
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК4. Знання та розуміння предметної області і професійної діяльності.
ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ФК2. Здатність застосовувати у професійній діяльності досягнення науки, інноваційні та комп’ютерні технології, сучасні машини, обладнання, матеріали і конструкції.
ФК13. Здатність впроваджувати інноваційні технології, сучасні машини та обладнання при будівництві, експлуатації та реконструкції об’єктів професійної діяльності.
ФК19. Здатність розраховувати техніко-економічні показники запроектованих і функціонуючих об’єктів професійної діяльності
Програмні результати навчання:
РН11. Виконувати техніко-економічне обґрунтування конструктивних рішень, інженерних заходів, технологічних процесів.
РН12. Організовувати та управляти технологічними процесами будівництва гідротехнічних об’єктів, їх експлуатації, ремонту й реконструкції з урахуванням вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності та захисту довкілля.
РН13. Здійснювати технічну експлуатацію, обстеження, нагляд та догляд за станом об’єктів професійної діяльності.
РН18. Застосовувати технічні регламенти та правові норми при експлуатації гідротехнічних об’єктів.
Програма навчальної дисципліни
Змістова частина 1. Будівельні машини
Тема 1. Будівельна та меліоративна техніка. Класифікація та основні вимоги до сучасної будівельної техніки.
Мета і завдання дисципліни. Основні терміни та визначення. Вимоги до сучасної будівельної техніки. Основи класифікації та індексація будівельної техніки. Техніко-економічні показники використання будівельної техніки.
Тема 2. Загальна будова будівельної техніки, силове та ходове обладнання.
Приводи машини. Силове обладнання будівельної техніки. Ходове обладнання будівельної техніки. Системи керування будівельною технікою.
Тема 3. Вантажопідіймальні машини та обладнання
Козлові, мостові, кабельні, баштові та стрілові самохідні крани. Домкрати, талі, лебідки. Будівельні підіймачі.
Тема 4. Машини і обладнання бетонних виробів. Машини для приготування, транспортування, укладання та ущільнення бетонних сумішей і розчинів. Машини для вібраційного ущільнення бетонних сумішей
Тема 5. Машини для буріння та пальових робіт. Обладнання для гідромеханізації
Способи буріння, обладнання для буріння. Копрове обладнання, пальові занурювачі. Гідравлічні та дизельні молоти, віброзанурювачі. Обладнання для гідромеханізації (земснаряди, гідромонітори).
Змістова частина 2. Меліоративні машини
Тема 6. Машини для культур технічних робіт
Машини для зрізування кущів і дрібнолісся; Машини для корчування пнів і збирання каміння. Машини для первинного обробітку грунту
Тема 7. Машини для виконання земляних робіт
Машини для будівництва і експлуатації каналів; Екскаватори, бульдозери, скрепери, грейдери
Тема 8. Машини для зрошення
Способи поливу. Далекоструминні дощувальні апарати. Насосні станції. Дощувальні машини і установки
- Учитель: Володимир Кравченко