Метою дисципліни є скласти загальне уявлення про спеціальність, сформувати систему теоретичних знань про основні функціональні обов’язки фахівців з гідротехнічного будівництва, водної інженерії та водних технологій необхідних для успішного навчання та майбутньої професійної діяльності.

Завдання – теоретична і практична підготовка здобувачів вищої освіти про основні положення та вимоги державних стандартів до систем водопостачання і водовідведення, гідротехнічних споруд, принципи роботи, , призначення та конструкції споруд систем водопостачання та водовідведення, гідротехнічних споруд.

У результаті вивчення дисципліни здобувач повинен:

знати:

  • про будівельний комплекс України;
  • про історію розвитку будівельної справи;
  • про сучасний стан та перспективи розвитку будівельного комплексу;
  • організаційні форми навчального процесу, їх навчально-методичне, матеріально-технічне та інформаційне забезпечення;
  • види та організацію поточної, підсумкової і державної атестації освітнього процесу за спеціальністю;
  • основи інформаційної культури студента: види інформаційних ресурсів, методику бібліографічної роботи студента, можливості мережі Інтернет;
  • методи, засоби і прийоми самостійної роботи;
  • сутність і основні положення Закону України «Про освіту» як правової основи освітнього процесу в системі вищої професійної освіти;
  • зміст, основні положення державної політики в галузі освіти; форми отримання освіти; освітні установи, їх види;
  • структуру основної професійної освітньої програми за спеціальністю, її зміст;
  • вимоги до рівня підготовки випускника за фахом;
  • роль та місце фундаментальних наук в інженерній освіті;
  • вплив розвитку інженерії на навчання та діяльність фахівця;
  • вимоги до сучасного інженера та його професійної діяльності;
  • види діяльності інженера-будівельника;
  • кваліфікаційні вимоги до фахівця різних напрямів діяльності;
  • системи автоматизованого проектування, використаних для розрахунків у будівництві;
  • структуру виробничих процесів проектування, будівництва та експлуатації будівельних об'єктів;

 

уміти:

  • використовуючи результати вишукувальних робіт, обчислювальну техніку, діючі методики та нормативні документи, вибирати джерело водопостачання та місце скиду очищених стічних вод;
  • використовуючи нормативну і довідкову літературу, проводити розрахунки систем подачі, розподілу води, аналізувати функціонування окремих елементів системи водопостачання;
  • користуватися каталогами інженерного обладнання і арматури вітчизняного та закордонного виробництва;
  • враховуючи особливості природно-кліматичних і господарсько-економічних умов об’єкту водопостачання і водовідведення та вимоги до нього, використовуючи типові рішення і проекти, діючі нормативні і методичні документи, здійснювати вибір технологічних схем та визначати 5 параметри і режими роботи елементів мереж і споруд водопостачання і водовідведення, гідротехнічних споруд та об’єктів.

Компетенції. Як результат вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен набути наступні загальні та спеціальні (фахові) компетенції, а також отримати програмні результати навчання:

ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини й громадянина України.

ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності й досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК4. Знання та розуміння предметної області і професійної діяльності.

ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК10. Прагнення до збереження навколишнього середовища.

ФК1. Здатність застосовувати фізико-математичний апарат, теоретичні, розрахункові та експериментальні методи і моделі досліджень у сфері професійної діяльності.

ФК12. Здатність розробляти інженерні та організаційні заходи щодо забезпечення доброго стану масивів поверхневих і ґрунтових вод на основі сучасних систем моніторингу.

ФК15. Здатність до організації та контролю раціонального використання водних ресурсів.

ФК19. Здатність розраховувати техніко-економічні показники запроектованих і функціонуючих об’єктів професійної діяльності.

РН1. Формулювати задачі з вирішення проблемних ситуацій у професійній та/або академічній діяльності.

РН4. Описувати будову об’єктів професійної діяльності, пояснювати їх призначення, принципи та режими роботи.

РН5. Знати технологічні процеси виготовлення та області застосування будівельних матеріалів, виробів та конструкцій.

РН6. Визначати і враховувати кліматичні, інженерно-геологічні, гідрогеологічні, гідрологічні та екологічні особливості територій при проектуванні, будівництві та експлуатації об’єктів професійної діяльності.

РН8. Розв'язувати якісні та кількісні задачі з видобування, підготовки та розподілу води, очищення та відведення стічних вод.

РН13. Здійснювати технічну експлуатацію, обстеження, нагляд та догляд за станом об’єктів професійної діяльності. РН14. Визначати заходи з раціонального використання, охорони та відтворення водних і земельних ресурсів, поліпшення гідрологічного та екологічного стану масивів поверхневих і ґрунтових вод, природних ландшафтів.

РН18. Застосовувати технічні регламенти та правові норми при експлуатації гідротехнічних об’єктів.