Навчальна дисципліна «Теплотехнічні процеси та установки» вивчається здобувачами вищої освіти за освітньою програмою першого бакалаврського рівня спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» на 4 курсі у 8 семестрі.
Дисципліна «Теплотехнічні процеси та установки» є наукою, що надає майбутнім фахівцям необхідні знання з основ технічної термодинаміки і теорії теплообміну і обґрунтування з термодинамічної точки зору експлуатаційних властивостей теплових двигунів, теплотехнічного устаткування, холодильних установок та інших теплоенергетичних пристроїв. Вивчення дисципліни «Теплотехнічні процеси та установки» формує у студентів професійні уміння та навики в теплоенергетичній галузі.
Метою вивчення дисципліни є формування у майбутніх фахівців систематичних знань з теоретичних основ термодинаміки, методів отримання, перетворення, передачі і використання теплоти, принципів дії і конструктивних особливостей теплових і атомних електростанцій, газотурбінних установок, теплових двигунів, холодильних машин, теплообмінних апаратів та основ їх проектування, а також з екологічних проблем енергетичної техніки.
Завдання. Основними завданнями вивчення дисципліни є: засвоєння фундаментальних
понять термодинаміки і теорії теплообміну; засвоєння основних закономірностей і
особливостей процесів взаємного перетворення енергії в формі теплоти і роботи; засвоєння
закономірностей теплообміну конвекцією, випромінюванням та теплопровідністю;
засвоєння закономірностей протікання теплових процесів у різних теплоенергетичних
установках; вивчення конструкцій та методів розрахунку теплообмінного обладнання;
вивчення циклів і схем теплоенергетичних установок і методів оцінки їх енергетичної
ефективності.
Компетентності здобувача вищої освіти, сформовані в результаті вивчення курсу
Загальні компетентності:
K01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.
K07. Здатність працювати в команді.
K10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Спеціальні (фахові компетентності):
K11. Здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків (САПР).
К14. Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов'язані з проблемами метрології, електричних вимірювань, роботою пристроїв автоматичного керування. релейного захисту та автоматики.
К18. Здатність виконувати професійні обов'язки із дотриманням вимог правил техніки безпеки, охорони праці, виробничої санітарії та охорони навколишнього середовища.
Програмні результати навчання:
ПР04. Знати принципи роботи біоенергетичних, вітроенергетичних, гідроенергетичних та сонячних енергетичних установок.
ПР06. Застосовувати прикладне програмне забезпечення, мікроконтролери та мікропроцесорну техніку для вирішення практичних проблем у професійній діяльності.
ПР13. Розуміти значення традиційної та відновлюваної енергетики для успішного економічного розвитку країни.
- Учитель: Виктор Литвиненко