Мета викладання дисципліни «Організація і технологія гідротехнічного будівництва» - ознайомлення майбутніх фахівців з розробкою та обґрунтуванням параметрів і технологіями будівництва водогосподарських об’єктів, їх експлуатацією при раціональному використанні водних ресурсів.
Завдання дисципліни – надати практичну допомогу студентам в освоєнні вдосконалення будівельного виробництва відносно водогосподарських об’єктів з врахуванням вимог забезпечення ефективності, економічності, підвищення продуктивності праці, якості робіт, безпеки праці та екологічних проблем.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен
знати:
- види робіт та ресурси, які необхідні при будівництві водогосподарських об’єктів;
- технологію виконання робіт при будівництві, ремонті і реконструкції водогосподарських об’єктів різного призначення;
- методику вибору технічних рішень на стадії проектування виконання робіт і при їх здійсненні;
- методику визначення необхідних ресурсів для виконання будівельно-монтажних, ремонтних робіт тощо;
- методи організації і технології робіт при їх виконанні в складних природних і кліматичних умовах.
Вміти:
- під час роботи у науково-дослідних закладах: здійснювати постановку дослідних робіт, що мають на меті вдосконалення і розробку нових технологій, пов’язаних з будівництвом водогосподарських об’єктів; втілювати у виробництво результати наукових розробок;
- в складі групи фахівців проектного відділу в умовах спеціально обладнаного робочого місця: на основі проектних рішень та нормативних документів, враховуючи конструкцію та параметри елементів водогосподарських об’єктів та споруд на них, за допомогою відповідних методик, визначати склад та обсяги робіт; використовуючи паспортні характеристики вибирати необхідні будівельні машини механізми і проводити їх підбір з техніко-економічним порівнянням; в складі комісії здійснювати приймальний контроль якості завершеного будівництва водогосподарського об’єкта при здаванні їх в експлуатацію;
- в умовах будівництва: опираючись на проектні розробки та чинну нормативну базу організовувати виконання робіт з будівництва елементів водогосподарських об’єктів, мереж та споруд; розробляти та доводити виробничі завдання до ланок і бригад та забезпечувати їх виконання.
Програмні компетентності та результати навчання:
Загальні:
1. ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини й громадянина України.
2. ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
3. ЗК4. Знання та розуміння предметної області і професійної діяльності.
4. ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
5. ЗК8. Навички здійснення безпечної діяльності.
6. ЗК9. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Спеціальні (фахові):
1. ФК2. Здатність застосовувати у професійній діяльності досягнення науки, інноваційні та комп’ютерні технології, сучасні машини, обладнання, матеріали і конструкції.
2. ФК3. Здатність використовувати геодезичні прилади та картографічні матеріали при проектуванні, винесенні проектів в натуру і проведенні інструментального контролю якості при зведенні та реконструкції об’єктів професійної діяльності.
3. ФК6. Здатність ефективно використовувати сучасні будівельні матеріали, вироби і конструкції у водній інженерії при проектуванні, зведенні та реконструкції об’єктів професійної діяльності.
4. ФК9. Здатність здійснювати інженерні вишукування, розрахунки та проектування об’єктів професійної діяльності.
5. ФК10. Здатність розробляти технологічні процеси виконання будівельних робіт з їх реалізацією у будівельному виробництві сучасними способами та засобами.
6. ФК11. Здатність оцінювати існуючу сировинну та виробничу базу будівельної індустрії та здійснювати розрахунки їх потреби.
7. ФК13. Здатність впроваджувати інноваційні технології, сучасні машини та обладнання при будівництві, експлуатації та реконструкції об’єктів професійної діяльності.
8. ФК19. Здатність розраховувати техніко-економічні показники запроектованих і функціонуючих об’єктів професійної діяльності.
Програмні результати навчання:
1. РН1. Формулювати задачі з вирішення проблемних ситуацій у професійній та/або академічній діяльності.
2. РН4. Описувати будову об’єктів професійної діяльності, пояснювати їх призначення, принципи та режими роботи.
3. РН5. Знати технологічні процеси виготовлення та області застосування будівельних матеріалів, виробів та конструкцій.
4. РН6. Визначати і враховувати кліматичні, інженерно-геологічні, гідрогеологічні, гідрологічні та екологічні особливості територій при проектуванні, будівництві та експлуатації об’єктів професійної діяльності.
5. РН12. Організовувати та управляти технологічними процесами будівництва, експлуатації, ремонту й реконструкції об’єктів професійної діяльності, згідно з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності та захисту довкілля.
3. Програма навчальної дисципліни
Змістовна частина 1. Організація і планування будівництва
Тема 1. Організація праці в будівництві.
Тема 2. Порядок розробки проектів.
Тема 3. Проект організації будівництва. Проект виконання робіт.
Тема 4. Планування проведення робіт. Календарні плани.
Тема 5. Будівельні генеральні плани.
Змістовна частина 2. Основні положення та поняття в технології будівельного виробництва
Тема 6. Загальні умови виконання земляних робіт.
Тема 7. Розробка ґрунту одноковшевими і багатоковшевими екскаваторами.
Тема 8. Розробка ґрунту землерийно-транспортними машинами.
Тема 9. Транспортування ґрунту. Ущільнення ґрунту.
Тема 10. Бетонні та залiзобетоннi роботи.
Тема 11. Приготування, транспортування, укладання бетонної суміші і догляд за бетоном.
Тема 12. Кам’янi роботи.
Тема 13. Монтаж будiвельних конструкцій.
Тема 14. Опоряджувальнi та iзоляцiйнi роботи.
Тема 15. Зведення пальових фундаментів і шпунтових огороджень.
- Учитель: Дмитрий Олександрович Ладичук