Мета навчальної дисципліни:

  • формування  мовленнєвої компетентності здобувачів у науковій і діловій сферах;
  • вироблення навичок сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників;
  • вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері;
  • формування  комунікативної  компетентності здобувачів.

Завдання навчальної дисципліни:

  • сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності;
  • забезпечити досконале володіння нормами сучасної української літературної мови і дотримання вимог культури усного й писемного мовлення;
  • виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні;
  • розвивати творче мислення здобувачів;
  • сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування і перекладу наукових текстів.

        У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі опановують знання про:

  • типологію норм української літературної мови;
  • основні ознаки культури професійного мовлення;
  • основні характеристики офіційно-ділового стилю;
  • основні поняття про документ;
  • характеристики та мовні особливості документів різних видів;
  • основні характеристики наукового стилю;
  • поняття про терміни та терміносистеми;
  • основні характеристики видів наукових праць; вимоги до їх оформлення;
  • види усного й писемного ділового спілкування;
  • основні поняття  риторики та культури ділового спілкування.

          Вміти:

  • ґрунтовно засвоїти норми сучасної української літературної мови й практично оволодіти ними; правильно використовувати різні мовні засоби відповідно до комунікативних намірів у науковій і діловій сферах; 
  • сприймати, відтворювати, редагувати тексти офіційно-ділового стилю;
  • послуговуватися лексикографічними джерелами (словниками) та іншою допоміжною довідковою літературою, необхідною для самостійного вдосконалення мовної культури;
  • скорочувати та створювати наукові тексти професійного спрямування, складати план, конспект, реферат тощо, робити необхідні нотатки,виписки відповідно до поставленої мети;
  • складати різні типи документів, правильно добираючи мовні засоби, що репрезентують їх специфіку.