Мета курсу: сформувати у здобувачів комплекс теоретичних знань стосовно природи патогенів та хвороб деревних рослин. Ознайомити їх з сучасним рівнем знань з фундаментальних питань даної дисципліни, дати розуміння складних біологічних відносин в системі паразит – хазяїн. Навчити здобувачів діагностиці хвороб деревних рослин і, в залежності від екологічних умов та фізіологічного стану рослин, рекомендувати методи боротьби.
Завдання курсу. В результаті вивчення курсу «Лісова фітопатологія» здобувач повинен мати уявлення про:
- поняття про хворобу деревних рослин;
- взаємовідносини хазяїн – паразит;
- симптоми інфекційних та неінфекційних хвороб;
- збудників хвороб лісових біогеоценозів;
- екологію та динаміку збудників хвороб в лісових біогеоценозах;
- імунітет деревних рослин до інфекційних збудників;
- систему профілактики та засобів боротьби з конкретними хворобами рослин;
- методи та методику лісопатологічних та фітопатологічних досліджень;
- прогнозування збудників хвороб лісових насаджень.
В результаті вивчення курсу здобувач повинен знати:
- Головні характеристики збудників хвороб рослин;
- Категорії імунітету рослин;
- Методи і загальні засоби захисту рослин;
- Основні симптоми захворювань лісових, дерев’янистих, плодово-ягідних культур;
- Систему профілактики та засобів боротьби з конкретними хворобами рослин.
В результаті вивчення курсу здобувач повинен вміти:
- Будувати логічні схеми екологічних біотичних зв’язків паразит – хазяїн;
- Визначати головні симптоми захворювання;
- Поставити правильний діагноз захворювання;
- Застосувати відповідні засоби боротьби із захворюванням;
- Розробити систему профілактики захворювань.
В результаті опанування курсу «Лісова фітопатологія» здобувачі оволодіють такими компетентностями:
Інтегральна компетентність:
– здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми професійної діяльності у галузі вирощування декоративних рослин, проектування, створення та експлуатації об’єктів садово-паркового господарства або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів рослинництва, ландшафтної архітектури, садово-паркового будівництва та екології і характеризується комплексністю і невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК-3. Здатність цінувати та поважати різноманітність і мультикультурність.
ЗК-4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК-5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК-6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК-7. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК-8. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК-9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК-10. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ЗК-11. Навички здійснення безпечної діяльності.
ЗК-12. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Фахові компетентності спеціальності (ФК):
ФК-1.Здатність застосовувати знання зі спеціалізованих підрозділів науки (екології, ботаніки, дендрології, фізіології рослин, генетики та селекції декоративних рослин, ґрунтознавства міських екосистем, агротехніки вирощування декоративних рослин, проектування, формування та експлуатації компонентів садово-паркових об’єктів, захисту декоративних рослин від шкідників та хвороб, механізації садово-паркових робіт тощо).
ФК-4. Здатність формувати й підтримувати в належному стані газонний покрив об’єктів садово-паркового господарства.
ФК-6. Здатність оцінювати, інтерпретувати та синтезувати теоретичну інформацію і практичні, виробничі й дослідні дані у галузі садово-паркового господарства.
ФК-8. Здатність безпечно використовувати агрохімікати й пестициди, беручи до уваги їх хімічні і фізичні властивості та вплив на навколишнє середовище.
ФК-10. Здатність проводити інвентаризацію зелених насаджень.
ФК-11. Здатність зберігати та охороняти біологічне різноманіття на об’єктах садово-паркового господарства, підвищувати їх екологічний потенціал.
ФК-13. Здатність продемонструвати знання та розуміння основних біологічних і агротехнологічних концепцій, теорій і правил вирощування посадкового матеріалу декоративних рослин, проектування, створення та експлуатації компонентів рослинних угруповань та інженерно-технічного обладнання в об’єктах садово-паркового господарства.
ФК-14. Здатність застосовувати знання екологічних і морфо-біологічних особливостей та розуміння фізіологічних процесів вирощування декоративних рослин відкритого і закритого ґрунту для розв’язання виробничих технологічних задач.
ФК-16. Здатність розв’язувати коло проблем та задач під час вирощування декоративних рослин та формування садово-паркових рослинних угруповань.
Програмні результати навчання
ПРН-2. Прагнути до самоорганізації та самоосвіти.
ПРН-3. Проводити літературний пошук українською та іноземними мовами і аналізувати отриману інформацію.
ПРН-4. Володіти професійними знаннями для вирішення завдань з організації та ведення садово-паркового господарства.
ПРН-5. Володіти на операційному рівні методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації, культивування декоративних рослин та рослинних садово-паркових угруповань, підтримання їх декоративності, стійкості і стабільності в умовах комплексної зеленої зони міста.
ПРН-6. Розуміти та застосовувати законодавчі акти, нормативно-довідкові матеріали, організаційно-управлінську документацію з організації та ведення садово-паркового господарства, знання з економіки та права для забезпечення ефективної виробничої діяльності.
ПРН-7. Володіти навичками працювати самостійно та як лідер, отримувати результат за обмеженого часу з наголосом на професійну сумлінність під час вирощування декоративних рослин у відкритому і закритому ґрунті, проектування, створення та експлуатації об’єктів садово-паркового господарства.
ПРН-9. Проектувати та організовувати заходи із вирощування садивного матеріалу декоративних деревних рослин відкритого і закритого ґрунту та формувати об’єкти садово-паркового господарства відповідно до сучасних наукових методик і вимог замовника.
ПРН-11. Координувати, інтегрувати та удосконалювати організацію виробничих процесів у садово-парковому господарстві.
ПРН-12. Планувати ефективно час для отримання необхідних результатів у виробництві.
ПРН-13. Результативно працювати у колективі.
ПРН-14. Виконувати чітко та якісно професійні завдання, удосконалювати технологію їх виконання та навчати інших.
ПРН-15. Організувати результативні та безпечні умови праці.