Мета дисципліни - навчити здобувачів вищої освіти вміло застосовувати знання з внутрішнього аудиту на практиці, кваліфіковано використовувати у майбутній практичній роботі сучасні методи внутрішнього аудиту для попередження і ліквідації порушень і недоліків, виявлення резервів ефективного  використання  матеріальних,  трудових  і  фінансових  ресурсів господарюючих  суб’єктів,  надавати  необхідні  теоретичні  знання  і  практичні навики з внутрішнього аудиту.

В результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні знати та вміти організовувати та виконувати процеси: 

–  встановлення  адекватності  системи  бухгалтерського  обліку  нормативним вимогам;

–  перевірки  правомірності,  обґрунтованості,  ефективності  господарських операцій, які здійснюються на підприємстві; 

– контролю повноти даних, відображених у системі бухгалтерського обліку;

– перевірки стану засобів контролю за проведенням бухгалтерських записів;

–  ретельного  вивчення  фінансової  і  оперативної  інформації  з  метою  оцінки  її достовірності та цілісності;

–  контролю  фактичного  обігу  коштів,  ресурсів  і  показників,  які використовуються для виявлення, виміру та класифікації даних, складання звітності;

–  підготовки  оперативної  та  звітної  інформації  в  інтересах  керівництва  та  у вигляді, доступному для його розуміння;

 –  перевірки  відповідності  дій  працівників  бізнес-процесам  та  охоплення діяльності  процесами  контролю  з  метою  визначення,  якою  мірою  виконуються правила та процедури, установлені керівництвом;

–  систематичної  та  всебічної  оцінки  адекватності  та  ефективності  системи контролю;

– перевірки систем, що впливають на параметри операційної діяльності, а також відповідної  звітності  з  метою  визначення,  якою  мірою  діяльність  товариства відповідає встановленим правилам і прийнятим планам, процедурам та нормативним актам;

–  перевірки  заходів,  які  використовуються  для  забезпечення  і  захисту  активів підприємства, інвентаризації фактичної наявності активів, контроль належної міри їх збереженості;

–  надання  керівникам  підприємства  зведених  результатів  аналізу  та  оцінки напрямків діяльності, які було піддано перевірці, а також рекомендацій, консультацій та  іншої  інформації,  необхідної  для  ефективного  виконання  керівниками  своїх обов'язків;

–  здійснення  детального  тестування  операцій,  залишків  на  рахунках  та процедур;

– здійснення оцінки якості економічної інформації, яка формується в товаристві та використовується наглядовим та виконавчим органом при прийнятті рішень;

–  здійснення  внутрішнього  аудиту  шляхом  проведення  відповідних  перевірок відповідно до плану, який щорічно затверджується на підприємстві;

–  проведення  експертизи  укладання  господарських  договорів  на  предмет  їх відповідності вимогам законодавства;

–  надання  структурним  підрозділам  підприємства  методичної  допомоги  при веденні бухгалтерського обліку та складанні фінансової звітності, консультування їх з питань  фінансового,  податкового,  банківського  та  іншого  законодавства; 

надання сприяння  наглядовій  раді  підприємства  в  розробці  технічних  завдань,  оцінки пропозицій  зовнішніх  аудиторських  фірм,  а  також  підготовка  рекомендацій  при виборі зовнішньої аудиторської фірми для проведення аудиторської перевірки;

–  здійснення  оцінки  повноти  застосування  та ефективності  методології  оцінки ризиків і процедур управління ризиками на підприємстві;

– проведення перевірки дотримання вимог законодавства України, міжнародних угод,  внутрішніх  документів  підприємства,  а  також  виконання  вказівок уповноважених органів, рішень  підприємства та оцінки системи, створення з метою дотримання цих вимог;

–  проведення  оцінки  адекватності  заходів,  які  вживаються  підрозділами підприємства для забезпечення досягнення поставлених перед ними цілей, в рамках стратегічних цілей підприємства;

–  проведення  оцінки  з  впровадження  і  дотримання  прийнятих  принципів корпоративного  управління,  відповідних  етичних  стандартів  та  цінностей  на підприємстві;

–  здійснення  оцінки  ефективності  отримання  відповідними  органами  та підрозділами підприємства інформації з питань, пов'язаних з ризиками і внутрішнім контролем;

–  здійснення  моніторингу  за  виконанням  підприємством  рекомендацій зовнішнього аудитора;

–  здійснення  подальшого  контролю  за  виконанням  рекомендацій  служби внутрішнього аудиту, виданих у встановленому порядку;

–  консультування  при  розробці  внутрішніх  документів  підприємства,  що стосуються  корпоративного  управління,  внутрішнього  контролю  та  управління ризиками;

–  консультування  власника,  виконавчих  органів,  структурних  підрозділів підприємства  з  питань  організації  систем  внутрішнього  контролю  і  внутрішнього аудиту;

– надання рекомендацій, спрямованих на професійне навчання, перепідготовку та підвищення кваліфікації працівників служби внутрішнього аудиту підприємства.

 

 мати компетентності:

ЗК01. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. 

ЗК04. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

ЗК10. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

ЗК11. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

СК01. Здатність формувати та використовувати облікову інформацію для прийняття ефективних управлінських рішень на всіх рівнях управління підприємством в цілях підвищення ефективності, результативності та соціальної відповідальності бізнесу.

СК03. Здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків.

 СК05. Здатність застосовувати методи і методики аналітичного забезпечення сучасних систем менеджменту з урахуванням стратегії розвитку підприємства в умовах невизначеності, ризику та/або асиметричності інформації.

СК07. Здатність формулювати завдання, удосконалювати методики та впроваджувати сучасні методи фінансового та управлінського обліку, аналізу, аудиту і оподаткування у відповідності зі стратегічними цілями підприємства.

 СК08. Здатність виконувати адміністративно-управлінські функції у сфері діяльності суб’єктів господарювання, органів державного сектору.

 СК09. Здатність здійснювати діяльність з консультування власників, менеджменту підприємства та інших користувачів інформації у сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування.

Програмні результати навчання: 

 ПР01. Вміти розвивати та підвищувати свій загальнокультурний і професійний рівень, самостійно освоювати нові методи роботи та знання щодо комплексного бачення сучасних проблем економіки та управління.

ПР02. Знати теорію, методику і практику формування облікової інформації за стадіями облікового процесу і контролю для сучасних і потенційних потреб управління суб’єктами господарювання з урахуванням професійного судження.

ПР04. Організовувати, розвивати, моделювати системи обліку і координувати діяльність облікового персоналу з урахуванням потреб менеджменту суб’єктів господарювання

ПР05. Володіти інноваційними технологіями, обґрунтовувати вибір та пояснювати застосовування нової методики підготовки і надання облікової інформації для потреб управління суб’єктом господарювання.

ПР06. Визначати інформаційні потреби користувачів облікової інформації в управлінні підприємством, надавати консультації управлінському персоналу суб’єкта господарювання щодо облікової інформації.

ПР07. Розробляти внутрішньофірмові стандарти і форми управлінської та іншої звітності суб’єктів господарювання.

ПР08. Обґрунтовувати вибір оптимальної системи оподаткування діяльності суб’єкта господарювання на підставі діючого податкового законодавства.

ПР11. Розробляти та оцінювати ефективність системи контролю суб’єктів господарювання.

ПР13. Знати міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутні послуги з дотриманням вимог професійної етики.

ПР14.Обґрунтовувати вибір і порядок застосування управлінських інформаційних технологій для обліку, аналізу, аудиту та оподаткування в системі прийняття управлінських рішень з метою їх оптимізації.

ПР15. Застосовувати наукові методи досліджень у сфері обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування та імплементувати їх  у  професійну діяльність та господарську практику.

ПР17. Готувати й обґрунтовувати висновки задля консультування власників, менеджменту суб’єкта господарювання та інших користувачів  інформації у сфері обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування.

ПР18. Дотримуватися норм професійної та академічної етики, підтримувати врівноважені стосунки з членами колективу (команди), споживачами, контрагентами, контактними аудиторіями.