Мета дисципліни – формування системи базових теоретичних знань та практичних навичок проведення незалежної аудиторської перевірки, одержання аудиторських доказів, формулювання висновків і складання аудиторських висновків та виконання інших супутніх аудиту послуг.

Вимоги до знань і умінь:

Вивчення навчальної дисципліни «Основи аудиту» передбачає досягнення такого кваліфікаційного рівня підготовки фахівця, за якого він повинен:

 знати :

-  сутність аудиту і його значення в сучасних умовах;

-  взаємозв’язок аудиту з іншими формами контролю;

-  задачі аудиту як специфічної контрольної діяльності;

-  класифікацію аудиту;

-  основні принципи аудиторської діяльності;

-  систему нормативно-правового регулювання аудиторської діяльності в Україні;

-  склад та компетенцію міжнародних організацій аудиторів;

-  повноваження, структуру та порядок формування Аудиторської палати України;

-  роль та правові засади функціонування професійних громадських організацій аудиторів України;

-  основні положення Міжнародних стандартів аудиту, надання впевненості та етики;

-  права, обов’язки та відповідальність аудиторів (аудиторських фірм);

-  порядок сертифікації аудиторів;

-  порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів;

-  методи, прийоми та процедури аудиту;

-  поняття суттєвості в аудиті;

-  методи оцінки аудиторського ризику;

-  способи  оцінювання  системи  бухгалтерського  обліку  і  внутрішнього  контролю  на підприємстві;

-  порядок планування аудиту;

 -  сутність та види аудиторських доказів;

-  джерела доказів при проведенні аудиторських перевірок;

-  методи одержання аудиторських доказів;

-  робочі документи аудитора;

-  методику аудиту фінансової звітності підприємства;

-  сутність, зміст та структуру аудиторського висновку;

-  види аудиторських висновків і умови їх надання;

-  порядок здійснення контролю якості роботи аудиторів;

-  порядок реалізації матеріалів аудиту;

-  перелік послуг, які можуть надавати аудитори (аудиторські фірми);

-  сутність, об’єкти, суб’єкти та методичні прийоми внутрішнього аудиту.

вміти:

- визначати  об'єкт  аудиту,  розраховувати  рівень  аудиторського  ризику  на  основі проведених тестів внутрішнього контролю;

-  вибирати найбільш сучасні та ефективні методи та прийоми аудиту;

-  здійснювати листування з потенційним клієнтом до укладання договору на проведення аудиту;

-  укладати договір на проведення аудиту;

-  складати загальний план аудиту;

-  складати детальну програму аудиту фінансової звітності;

-  збирати, узагальнювати й обробляти аудиторські докази; 

-  оцінювати ступінь надійності аудиторських доказів;

-  складати робочі документи аудитора;

-  перевіряти фінансову звітність на арифметичну точність;

-  складати коригуючи бухгалтерські записи щодо виправлень залишків за балансовими рахунками;

- надавати  послуги  з  економіко-правового  забезпечення  господарської  діяльності суб’єктів господарювання;

-  проводити поетапний контроль якості роботи аудиторів;

-  готувати аудиторський звіт та складати меморандум виправлених аудитором помилок за результатами перевірки;

-  аналізувати ймовірність надання модифікованого аудиторського висновку;

-  складати підсумкові документи внутрішнього аудиту;

-  складати аудиторський висновок;

-  відстежувати виконання підприємством рекомендацій аудитора;

-  використовувати  сучасні  інформаційні  технології  при  здійсненні  аудиторської діяльності. 

Програмні компетентності

ЗК02 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями

ЗК03 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу

ЗК04 Здатність працювати як самостійно, так і в команді. 

ЗК06 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності

ЗК07 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово

ЗК09 Здатність використовувати сучасні інформаційні технологій для розв'язання різноманітних задач у навчальній та  практичній діяльності

ЗК 13. Здатність до оцінки та аналізу соціально-економічних процесів і явищ, до використання економічних знань у професійній діяльності

СК02 Використовувати математичний інструментарій для дослідження соціально-економічних процесів, розв’язання прикладних завдань в сфері обліку, аналізу, аудиту і оподаткування.

СК03 Здатність до відображення інформації про господарські операції суб’єктів господарювання в фінансовому обліку, їх систематизації, узагальнення у звітності

СК04 Застосовувати знання права та податкового законодавства в практичній діяльності суб‘єктів господарювання

СК05 Здатність до аналізу та оцінювання фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання

СК06 Здійснювати облікові процедури із застосуванням інформаційних систем і комп’ютерних технологій

СК 07. Здатність до застосування знань податкового законодавства, розуміння чинної системи оподаткування, закономірностей у сфері фінансових відносин, держави і суб’єктів господарювання.

СК08 Здійснювати контроль діяльності підприємства та дотримання ним законодавства з бухгалтерського обліку,  аудиту та оподаткування

СК09 Здатність застосовувати етичні принципи під час виконання професійних обов’язків

СК 12. Вміння застосовувати знання з організації та функціонування податкової системи України у професійній діяльності для розрахунків і сплати податків, зборів і обов’язкових платежів юридичних та фізичних осіб.

Програмні результати

 ПР 02 Розуміти місце і значення облікової, аналітичної, контрольної та податкової систем в інформаційному забезпеченні користувачів обліково-аналітичної інформації у вирішенні проблем в сфері соціальної, економічної відповідальності підприємств

ПР03 Визначати сутність об’єктів обліку, контролю і оподаткування та  розуміти їх роль і місце в господарській діяльності

ПР04 Формувати й аналізувати фінансову, податкову і статистичну звітність підприємств

ПР05 Володіти методичним інструментарієм обліку, контролю, аналізу, та оподаткування господарської діяльності підприємств

ПР06 Розуміти особливості практики здійснення обліку та оподаткування діяльності підприємств різних форм власності, організаційно-правових форм господарювання.

ПР13 Володіти та застосовувати знання державної та іноземної мови для формування ділових паперів і спілкування у професійній діяльності

ПР16 Виконувати професійні функції з урахуванням вимог соціальної відповідальності, трудової дисципліни, вміти планувати та управляти часом