Метою викладання навчальної дисципліни «Культура наукової української мови» є підвищення мовної компетенції молодих науковців і забезпечення мовного аспекту їх наукової комунікації.
Основними завданнями навчальної дисципліни «Культура наукової української мови» є оволодіння навичками складання тексту наукового стилю, бездоганного у стилістичному, лексичному, морфологічному та синтаксичному плані, редагування текстів економічного напряму, а також навичками підготовки і виголошення наукових доповідей, участі наукових дискусій.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен
знати:
- особливості наукової діяльності в Україні;
- основні етапи проведення наукового дослідження;
- основні етапи становлення наукового стилю української мови;
- основні орфоепічні та акцентуальні норми сучасної наукової мови;
- основні лексичні, морфологічні та синтаксичні засоби наукового стилю;
- правила конспектування, анотування, реферування наукових джерел;
- основні особливості мовного оформлення наукового тексту;
- тенденції в освіті, структуру й цілі освітніх систем;
- принципи представлення результатів наукового дослідження;
- правила оформлення наукової статті, особливості оформлення бібліографічних посилань і бібліографічного переліку у спеціальних письмових текстах;
- правила оформлення цитат у наукових текстах;
- особливості використання комп’ютерних перекладачів та подальшого редагування наукових текстів;
- вимоги до виступу перед аудиторією, захисту наукових робіт, проведення наукової дискусії тощо.
вміти:
- застосовувати різні форми наукового дослідження;
- формулювати мету, завдання, описати об’єкт і предмет майбутнього наукового дослідження;
- застосовувати відповідні мовні засоби при оформленні наукових текстів;
- застосовувати основні форми і засоби наукової комунікації;
- оформлювати результати власних наукових розвідок;
- здійснювати редагування наукових текстів;
- правильно оформлювати цитати, бібліографічні посилання і бібліографічний перелік у спеціальних письмових тестах;
- виголошувати текст наукової тематики перед аудиторією, захищати наукову роботу, логічно й обґрунтовано відповідати на запитання;
- спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
- свідомо та соціально відповідально діяти на основі етичних міркувань та принципів академічної доброчесності;
- виявляти, ставити і вирішувати проблеми, застосовувати знання в практичних ситуаціях;
- використовувати електронне/дистанційне навчання та інтегрувати його в освітнє середовище;
- застосовувати у викладацькій діяльності наукові підходи до формування та обґрунтування ефективних стратегій в економіці;
- планувати, проводити і презентувати наукові дослідження, готувати результати наукових робіт до оприлюднення;
- застосовувати наукові підходи до формування та обґрунтування ефективних стратегій в економічній та освітній діяльності;
- ефективно формувати комунікаційну стратегію, здійснювати ділову комунікацію і доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, обґрунтовуючи й узагальнюючи інформацію для фахівців і широкого загалу;
- діяти з дотриманням етичних норм, цінувати індивідуальне і культурне різноманіття, дотримуватися у професійній діяльності принципів толерантності, діалогу і співробітництва;
- використовувати освітні технології і забезпечувати їх навчально-методичний супровід з метою створення сприятливого освітнього середовища;
- формулювати нові гіпотези та наукові задачі в сфері економіки, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх розвитку на основі наявного ресурсного потенціалу.