Метою навчальної дисципліни «Державні стандарти освіти і національне освітнє законодавство» є формування у майбутніх магістрів-економістів системи знань про правове регулювання системи освіти в Україні, про втілення в освітніх нормах та практиці їх реалізації забезпечення права людини на освіту.
Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни «Державні стандарти освіти і національне освітнє законодавство» є ознайомлення студентів із найважливішими джерелами освітнього законодавства і засвоєння їх фундаментальних положень, формування вмінь і навичок самостійного пошуку необхідних нормативно-правових актів і правильного їх використання.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
− базовi поняття національного освітнього законодавства;
− сучаснi тенденції розвитку освітніх правовiдносин;
− органiзацiйно-правовi засади дiяльностi освітніх закладів;
− права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу;
− систему джерел освітнього законодавства;
вміти:
–знаходити i добирати необхiдну освітньо-правову iнформацію;
–користуватися першоджерелами освітнього законодавства;
–тлумачити статті нормативно-правових актів про освіту;
– юридично обґрунтовано підходити до вирішення питань застосування права;
–квалiфiкувати освітньо-правовi ситуації;
– застосовувати набуті практичні навички для безпосередньої участі в трудових відносинах.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен отримати:
- здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел;
- здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт;
- здатність проведення досліджень на відповідному рівні та презентувати результати;
- здатність розпізнавати та реагувати на різноманітність студентів і складнощі освітнього процесу;
- здатність застосовувати нові підходи до аналізу, прогнозування, критичного осмислення проблем у професійній діяльності та прийняття рішень у складних непередбачуваних умовах;
- вміння планувати, проводити та презентувати наукові дослідження, готувати результати наукових робіт до оприлюднення;
- здатність до професійної комунікації в сфері педагогіки та економіки.
Програмні результати навчання:
- знати на рівні новітніх досягнень основні концепції сталого розвитку суспільства, освіти і методології наукового пізнання;
- уміти ефективно формувати комунікаційну стратегію, здійснювати ділову комунікацію і доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, обґрунтовуючи й узагальнюючи інформацію для фахівців і широкого загалу;
- діяти з дотриманням етичних норм, цінувати індивідуальне і культурне різноманіття, дотримуватися у професійній діяльності принципів толерантності, діалогу і співробітництва.
- збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних завдань.
- організовувати освітній процес (співпрацю в команді), керувати пізнавальною діяльністю, здійснювати контроль і моніторинг результатів діяльності.
- використовувати освітні технології і забезпечувати їх навчально-методичний супровід з метою створення сприятливого освітнього середовища.