Мета вивчення дисципліни: формування у здобувачів вищої освіти знань та вмінь щодо забезпечення інноваційного розвитку підприємства, оцінювання його інноваційного потенціалу, обґрунтування та реалізації ефективних господарських рішень з розвитку економіки підприємства на інноваційних засадах.
Завданнями дисципліни є:
вивчення понятійного апарата дисципліни «Інноваційний розвиток підприємства»;
освоєння методологічних основ формування організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку підприємства;
вивчення теоретичних основ і оволодіння методичними підходами щодо вибору напрямків інноваційного розвитку підприємства;
оцінювання результативності формування та використання інноваційного потенціалу підприємства;
набуття вмінь обґрунтовувати напрямки пріоритетного інноваційного розвитку та альтернативні варіанти управлінських рішень.
Предмет дисципліни: закономірності, принципи, методи і процеси забезпечення інноваційного розвитку підприємства за умов глобалізації економіки.
Місце дисципліни в навчальному процесі підготовки магістрів. Теоретичною і методологічною базою вивчення дисципліни є: економіка підприємства, економічна теорія, фінанси, маркетинг, менеджмент, макроекономіка, мікроекономіка, стратегія підприємств, міжнародна економіка.
Знання та вміння, що формуються під час вивчення дисципліни. Після вивчення дисципліни здобувач повинен:
Знати:
– сучасні організаційні форми інноваційного розвитку підприємства, його основні етапи та принципи ефективної взаємодії учасників даного процесу;
– методичні положення та інструментарій оцінювання інноваційного розвитку підприємства;
– світовий досвід державної підтримки інноваційного розвитку підприємства, методи та моделі його державного регулювання;
– стратегії виходу підприємств із кризового стану на основі впровадження інновацій;
– інструментарій залучення інвестицій в інновації та методичні засади оцінювання результативності інвестування;
– імперативи формування ринку наукових розробок та інноваційних ідей в Україні;
– основні технології охорони прав та економіки інтелектуальної власності, зокрема стандарти й об’єкти права інтелектуальної власності в Україні.
Уміти:
– обґрунтовувати напрямки пріоритетного інноваційного розвитку підприємства з урахуванням потреб та особливостей національної економіки;
– збирати і систематизувати маркетингову інформацію для відбору цільових ринків, вимірювання і прогнозування попиту,позиціонування інноваційної продукції підприємства;
– оцінювати стан, динаміку, ефективність використання інноваційного потенціалу підприємства та обґрунтовувати пріоритетні напрямки його нарощування;
– розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодозабезпечення ефективності інноваційного розвитку суб’єктів господарювання;
– ідентифікувати та оцінювати ризики інноваційної діяльності, а також контролювати їхній рівень;
– економічно обґрунтовувати вибір способу охорони прав інтелектуальної власності підприємства.