1.     Мета та завдання навчальної дисципліни

Метою викладання дисципліни «Управління бізнес-процесами у торгівлі» є вивчення студентами питань теорії та практики підприємницької діяльності як системи економічних, організаційних та правових відносин в межах підприємницьких структур.

Управління бізнес-процесами у торгівлі охоплює аналіз, планування, реалізацію і контроль за здійснення заходів, спрямованих на встановлення та підтримку взаємовигідних обмінів із цільовим ринком для досягнення певних цілей організації ( в бізнесі, насамперед отримання запланованого рівня прибутку).

Основними завданнями вивчення дисципліни є: ознайомити студентів з відповідними поняттями, категоріями, ідеями, алгоритмами управління бізнес-процесами у торгівлі.

Місце дисципліни у навчальному процесі. Навчальна дисципліна «Управління бізнес-процесами у торгівлі» є складовою комплексу економічних дисциплін. Дисципліна пов’язана з такими навчальними курсами, як «Менеджмент», «Основи економічної теорії», «Господарське право», «Державне регулювання економіки», «Мікроекономіка», «Макроекономіка».

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати: опанувати основні функції управління бізнес-процесами в торгівлі як складової управління підприємством у ринкових умовах; вивчити методи оцінювання ринкових можливостей підприємства, вибору цільового ринку та управління ним; принципи та методи організації та ведення власного бізнесу; теоретичні підходи до аналізу зовнішнього та внутрішнього підприємницького середовища; принципи та методи аналізу господарських процесів в середині підприємницьких структур;

вміти: формувати маркетингову стратегію фірми, розробляти програми маркетингу; володіти методами та навичками планування, методами організації і контролю маркетингової діяльності підприємства; здійснювати господарський аналіз діяльності підприємницьких структур та аналіз процесів і явищ у зовнішньому оточенні бізнесу; складати необхідні документи для реєстрації власного підприємства; складати бізнес-плани розвитку власного бізнесу.

 

2.     Програма навчальної дисципліни

 Змістова частина

Особливості управління бізнес-процесами у торгівлі

Тема 1. Концепція управління бізнес-процесами у торгівлі

Поняття бізнес-процесів торгівельного підприємства. Внутрішня модель функціонування організації. Основні бізнес-процеси, допоміжні бізнес-процеси, забезпечуючи бізнес-процеси. Класифікація підприємств роздрібної торгівлі. Концептуальні підходи до управління бізнес-процесами підприємства. Особливості бізнес-процесів в ХХІ столітті.

 Тема 2. Аналіз зовнішнього середовища бізнесу

Методика STEP – аналізу із використанням 4-польової матриці і табличного формату. Методика аналізу  загроз і можливостей макросередовища ЕТОМ. Методика аналізу факторів макросередовища GUEST. Методика бального SWOT – аналізу із застосуванням табличної форми.

 Тема 3. Управління процесом ринкових досліджень

Поняття маркетингової інформації. Спостереження вдома. Дослідження фокус – групи. Опитування та огляди. Методи глибинного інтерв’ю. Маркетингові експерименти. Таємне дослідження магазинів. Поняття маркетингової інформації. Класифікація інформації. Електронні засоби поширення інформації. Напрями маркетингових досліджень. Стандартизовані та не стандартизовані спостереження. Імітаційне моделювання. Підготовка та презентація звіту про проведені ринкові дослідження.

Тема 4. Управління товарною політикою компанії

Товар, Класифікація товарів. Структура товарної політики. Товари – новинки. Концепція життєвого циклу товару. Основні етапи життєвого циклу товару. Якість і конкурентоспроможність товару. Асортиментна політика фірми. Товарні знаки і упаковка. Сервіс. Стратегії використання товарних марок.

 Тема 5. Управління процесом ціноутворення

Цілі цінової політики. Процес ціноутворення. Забезпечення виживання фірми. Стратегії встановлення цін на нові товари. Стратегії ціноутворення в рамках товарної номенклатури. Стратегії конкурування цін. Встановлення цін із врахуванням психології покупця. Встановлення цін для стимулювання збуту. Методи ціноутворення.

Тема 6. Управління процесом збуту

Методи збуту. Канали розподілу. Політика розподілу. Маркетингові системи збуту. Форми організації оптової торгівлі. Види роздрібної торгівлі. Процес товароруху (збутова політика). Ефективність збуту. 

Тема 7. Управління процесом маркетингових комунікацій

Маркетингова політика комунікацій. Особливості засобів впливу маркетингової комунікації. Порівняння реклами та персонального продажу. Класифікація реклами залежно від її цілей. Процес прийняття рішень щодо реклами. Основні носії реклами. Стимулювання збуту. Персональний продаж. 

Тема 8. Управління процесом створення бренду

Поняття бренду та еволюція його розвитку. Рекламні контракти зі споживачами. Особливості розробки бренду. Розробка стратегії бренду. Особливості створення маркетингових програм для підтримки бренду. Аналіз ефективності маркетингових комунікацій.