Програма дисципліни визначає загальний обсяг знань і умінь, які необхідні для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 051 «Економіка» при вивчені спеціальних дисциплін, а також в процесі наукової та професійної трудової діяльності.
Мета дисципліни орієнтована на формування у здобувачів знань і умінь з основ медіаосвіти медіапедагопки та аудіовізуальної грамотності щодо вирішення сучасних медіапедагопчних проблем, розуміння ролі та значення медійного світу в професійному та особистішому ставленні людини.
Завданням дисципліни є: - вироблення навичок розпізнавання маніпулятивної медіа інформації; - здатність аналізувати і критично сприймати медіатексти;- визначення сутності медіакомпетентності; - розкриття дидактичних, психолого-педагогічних і методичних аспектів застосування медіа в навчанні і вихованні; - вивчення впливу різних медіазасобів на навчання і виховання молоді, можливих наслідків їх негативного впливу.
У результаті вивчення навчальної дисципліни «Медіаосвіта та медіаграмотність» здобувач вищої освіти ступеня доктора філософії повинен
знати:
- законодавчі та нормативно-правові акти щодо адаптації аспірантів до сучасних соціально-економічних умов суспільства;
- державну політику щодо молодіжних громадських організацій стосовно питань соціальної адаптації; становлення та розвитку молоді, сприяння зайнятості молоді в соціально-економічному секторі;
- роль медіа в формуванні полікультурної картини світу;
- педагогічні аспекти медіаграмотності;
- функції і класифікацію засобів масової інформації по способу передачі інформації і по каналам сприйняття;
- соціальні аспекти девіації як форми соціальної дезадаптації;
- методологічні аспекти медіапедагопки і основ медіаграмотності;
- принципи, засоби, методи збору, систематизації, узагальнення і використання аудіовізуальної та друкованої інформації;
- спеціалізовані комп’ютерні програми та системи віртуальної реальності;
- навчальні ресурси глобальної мережі Інтернет;
- правила культури спілкування в інформаційному суспільстві та методи захисту від можливих негативних впливів у процесі масової комунікації.
вміти:
- виявляти маншулятивний контент медіа;
- здійснювати аргументований критичний огляд аудіовізуальної та друкованої інформації, готувати рецензії;
- оцінювати зміст, форму і стиль аудіовізуальної та друкованої інформації;
- застосовувати раціональні методи пошуку, відбору, систематизації та використання аудіовізуальної та друкованої інформації;
- здійснювати перевірку та класифікацію джерел інформації;
- розрізняти інформацію за рівнем впливу на особистість, аналізувати й оцінювати тексти медіаповідомлення;
- розшифровувати та використовувати закодовану в медіаповідомленнях інформацію.