Хіміко-токсикологічний аналіз – це вибіркова дисципліна, яка розглядає питання загальних принципів проведення досліджень різних об’єктів біологічного походження на наявність у них отруйних речовин та оволодівання набором критеріїв, які дають основу для правильної оцінки результатів та висновків, одержаних при проведенні цих досліджень. Дисципліна включає вивчення сучасних методів ізолювання токсикантів із об’єктів біологічного матеріалу, очистки одержаних витяжок, проведення ідентифікації та кількісного визначення отруйних речовин. Крім цього, досить серйозна увага приділяється вивченню експресних методів попереднього виявлення отруйних речовин, як класичних (хроматографія в тонкому шарі сорбенту, попередні проби), так і сучасних, зокрема імунохімічні методи (імуноферментний, 2 радіоімунний, імунохроматографічний), тощо. Також розглядаються основні групи отруйних речовин, які можуть бути причинами гострих та хронічних отруєнь, як при неправильному використанні, так і при зловживаннях. Основними завданнями вивчення дисципліни «Хіміко-токсикологічний аналіз» є навчити студентів особливостей роботи хіміко-токсикологічних лабораторії, планування та проведення досліджень біологічного матеріалу на наявність токсикантів, розробці нових та удосконалення вже існуючих методів ізолювання токсичних речовин з відповідних об'єктів, розробці ефективних методів очищення витяжок, отриманих з об'єктів хіміко-токсикологічного аналізу, виявляти та кількісно визначати в них токсичні речовини. Метою викладання навчальної дисципліни є опанування студентами необхідними теоретичними знаннями й практичним умінням організації роботи хіміко-аналітичних лабораторій; проведення хіміко-токсикологічних досліджень та інтерпретація одержаних результатів. Передумови для вивчення дисципліни Хіміко-токсикологічний аналіз: а) базується на знаннях основ органічної хімії, нормальної фізіології, патологічної фізіології, першої долікарської допомоги; б) закладає основи вивчення біохімії, фармацевтичної та токсикологічної хімії і передбачає формування умінь застосування одержаних знань для вивчення спеціальних дисциплін та у професійній діяльності.