Метою викладання навчальної дисципліни є розвиток у студентів мовної, мовленнєвої і соціокультурної компетентностей, що сприятиме їхньому ефективному функціонуванню в культурному розмаїтті навчального та професійного середовищ.
Практична мета: формувати у студентів загальні та професійно орієнтовані комунікативні мовленнєві компетенції (лінгвістичну, соціолінгвістичну і прагматичну) для забезпечення ефективного спілкування в академічному та професійному середовищі.
Освітня мета: формувати у студентів загальні компетенції (декларативні знання, вміння й навички, вміння вчитися); сприяти розвитку здібностей до самооцінки та здатності до самостійного навчання, що дозволятиме студентам продовжувати навчання в академічному і професійному середовищі як під час навчання у закладах вищої освіти, так і після отримання диплома про вищу освіту.
Пізнавальна: залучати студентів до академічних видів діяльності, що активізують і розвивають увесь спектр пізнавальних здібностей.
Розвивальна мета: допомагати студентам у формуванні загальних компетенцій з метою розвитку їх особистої мотивації (цінностей, ідеалів); зміцнювати впевненість студентів як користувачів мови, а також їх позитивного ставлення до вивчення мови.
Соціальна: сприяти становленню критичного самоусвідомлення та вмінь спілкуватися й робити вагомий внесок у міжнародне середовище, що постійно змінюється.
Соціокультурна мета: досягати широкого розуміння важливих і різнопланових міжнародних соціокультурних проблем, для того щоб діяти належним чином у культурному розмаїтті професійних та академічних ситуацій
Завдання дисципліни:
- забезпечити оволодіння іншомовною мовленнєвою діяльністю в основних її видах – говорінні, аудіюванні, читанні і письмі – з метою здійснення іншомовного міжособистісного спілкування;
– формувати мовну, соціокультурну і мовленнєву компетентності студентів;
– розвивати пізнавальні та інтелектуальні здібності студентів, їх мовленнєву і творчу активність, ініціативність; формувати вміння самостійно поповнювати свої знання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі повинні
Знати:
– граматичні структури, правила англійського синтаксису, що є необхідними для гнучкого вираження відповідних функцій та понять, а також для розуміння і продукування широкого кола текстів в академічній та професійній сферах;
– мовні форми, властиві для офіційних та розмовних регістрів академічного і професійного мовлення, володіти широким діапазоном словникового запасу (у тому числі термінології), що є необхідним в академічній та професійній сферах спілкування.
Розуміти:
– основні ідеї в ході детальних обговорень, дебатів, офіційних доповідей, лекцій, бесід, що за темою пов’язані з навчанням та спеціальністю;
– телефонні розмови, які виходять за межі типового спілкування;
– загальний зміст і більшість суттєвих деталей в автентичних радіо- і телепередачах, подкастів, блогів, пов’язаних з академічною і професійною сферами;
– складні повідомлення та інструкції академічного та професійного змісту;
– намір мовця і комунікативні наслідки його висловлювання;
– позицію і точку зору мовця для побудови ефективної стратегії спілкування;
– автентичні тексти, пов’язані з навчанням та спеціальністю з підручників, газет, популярних і спеціалізованих журналів та електронного ресурсу;
– складні рекламні матеріали, інструкції;
– автентичну академічну та професійну кореспонденцію.
Вміти:
– реагувати на основні ідеї та розпізнавати суттєво важливу інформацію під час детальних обговорень, дискусій, офіційних перемовин, лекцій, бесід, що пов’язані з навчанням та професійною діяльністю;
– чітко аргументувати думку відносно актуальних тем в академічному та професійному житті;
– реагувати на телефонні розмови, які виходять за межі типового спілкування;
– виконувати широку низку мовленнєвих функцій і реагувати на них, гнучко користуючись загальновживаними фразами;
– виступати з підготовленими індивідуальними презентаціями щодо широкого кола тем академічного та професійного спрямування;
– продукувати чіткий, детальний монолог з широкого кола тем, пов’язаних з навчанням та спеціальністю;
– користуватися базовими засобами зв’язку для поєднання висловлювань у чіткий, логічно об’єднаний дискурс;
– писати зрозумілі, деталізовані тексти різного спрямування, пов’язані з особистою та професійною сферою діяльності;
– писати в стандартному форматі деталізовані завдання і звіти;
– готувати і продукувати ділову і професійну кореспонденцію;
– користуватися базовими засобами зв’язку для поєднання висловлювань у чіткий, логічно об’єднаний дискурс.
- Teacher: Галина Матусяк